Ga naar content

Over het loket

Het Ombudsloket is er voor alle Utrechters. Het Utrechts Ombudsloket is onafhankelijk en gratis. We luisteren en geven advies als je een klacht hebt over de gemeente

Wij zijn er voor inwoners en ondernemers in de stad. Voor jong en oud. Heb je een klacht over de gemeente? Weet je niet waar je met je klacht naar toe moet? Vind je dat je niet goed bent behandeld? Of voel je je niet gehoord?  Neem contact met ons op: We zijn er voor jou!

 

 

Nieuws

Het Utrechts Ombudsloket is er voor elke Utrechter die een klacht heeft over de gemeente. Soms is het zo dat we veel meldingen binnen krijgen over hetzelfde onderwerp. Het Ombudsloket kan hierover dan een brief aan de raad te sturen.

 

Even voorstellen: de voorzitter

‘Open, proactief en verbindend, dat zijn de woorden waar ik meteen aan denk als we het hebben over het Utrechts Ombudsloket’, zegt voorzitter Alma van Bommel: ‘Het Utrechts Ombudsloket is nieuw en we vinden het belangrijk om eerst te horen waar Utrechters behoefte aan hebben in relatie tot de gemeente. Daarom gaan we de wijken in. Zodat mensen weten dat wij er voor ze zijn.  Als we de mensen en hun verhalen kennen, weten we ook beter hoe wij ze kunnen ondersteunen.’

Speciaal voor kinderen

Simone Madunic komt op voor de belangen van jonge Utrechters: ‘Ik ga erop uit en spreek met kinderen en jongeren in de stad, zodat ik goed weet wat zij belangrijk vinden. Op die manier kan ik jongeren het best ondersteunen. Natuurlijk kunnen kinderen ook altijd contact met mij opnemen. Als je een probleem hebt en je weet niet waar je terecht kan, dan denk ik graag met je mee.’

Simone vraagt aandacht voor de rechten van kinderen: ‘Het levert super veel op als je, bij het maken van beleid, altijd rekening houdt met de belangen en rechten van kinderen!’

Simone Madunic is plaatsvervangend voorzitter en vervangt tijdelijk Jory Hoogendam.

Ons werk

Lees hier het verslag van de eerste vier maanden van het Utrechts Ombudsloket.