
Over het loket
Het Ombudsloket is er voor alle Utrechters. Heb je een klacht en ben je ontevreden over het handelen van de gemeente, maar weet je niet hoe je het moet aanpakken? We luisteren naar je en adviseren jou waar je terecht kan. Kortom: we zijn er voor jou!
Onafhankelijk
Het Utrechts Ombudsloket is onafhankelijk en gratis. We luisteren en geven advies als je een klacht hebt over de gemeente. Wij zijn er voor inwoners en ondernemers in de stad. Het Kinderombudsloket is er voor alle Utrechtse kinderen en jongeren tot 18 jaar.

Even voorstellen: de voorzitter
‘Open, proactief en verbindend, dat zijn de woorden waar ik meteen aan denk als we het hebben over het Utrechts Ombudsloket’, zegt voorzitter Alma van Bommel: ‘Het Utrechts Ombudsloket is nieuw en we vinden het belangrijk om eerst te horen waar Utrechters behoefte aan hebben in relatie tot de gemeente. Daarom gaan we de wijken in. Zodat mensen weten dat wij er voor ze zijn. Als we de mensen en hun verhalen kennen, weten we ook beter hoe wij ze kunnen ondersteunen.’

Speciaal voor kinderen
‘Kinderen hebben niet dezelfde mogelijkheden als volwassenen om voor zichzelf op te komen’, zegt Jory Hoogendam, voorzitter van het Kinderombudsloket: ‘Als je in je jeugd vastloopt, dan draag je dat de rest van je leven mee. Maar als je jong leert dat je altijd hulp kan vragen en dat je dan zélf een situatie kan veranderen, is dat een belangrijke les voor de rest van je leven. Ik geloof in eigen kracht; dat wil ik kinderen en jongeren meegeven.’
