
Wij helpen jou met je klacht over de gemeente
We willen dat elk kind zich in Utrecht veilig en gelukkig voelt. Als je ongerust bent over iets in jouw buurt of op school, dan vinden wij het belangrijk dat er ook naar je geluisterd wordt. Voor kinderen die wonen in de gemeente Utrecht is er daarom het Kinderombudsloket. Jory Hoogendam is de voorzitter van het loket. Zij denkt met jou mee en geeft advies. Zo weet je waar je het best met je klacht terecht kan. Het kan zijn dat we je niet goed kunnen helpen, dan leggen we je uit waarom.
Jory is er voor jou
Voorzitter Jory Hoogendam van het Kinderombudsloket: ‘Ik vind het belangrijk dat elk kind weet dat je altijd hulp kan vragen als je met een probleem zit. Misschien heb je een klacht over de gemeente, over school of over de jeugdzorg. Het Kinderombudsloket luistert naar je en geeft advies. Zodat je, met wat hulp, zélf een situatie kan veranderen.’

Veelgestelde vragen van kinderen
Natuurlijk heb je ook vragen. Sommige hebben we hieronder misschien al beantwoord.
Wat is het Kinderombudsloket?
Er kan altijd iets gebeuren waar je boos of verdrietig over bent. Of je maakt je zorgen. Als het gaat om een probleem op school, de jeugdzorg of met de gemeente dan horen wij dat graag. We luisteren en denken mee over wat je zou kunnen doen. Als we je niet kunnen helpen, dan leggen we altijd uit waarom.
Is het Utrechts Ombudsloket gratis?
Ja, het Utrechts Ombudsloket is gratis. Als je met ons belt, mailt of als je langskomt, hoef je daarvoor niet te betalen. Dat heeft de gemeenteraad zo beslist.