Ga naar content

Voor kinderen en jongeren

We vinden het belangrijk alle kinderen en jongeren zich in Utrecht veilig en gelukkig voelen. Als je ongerust bent over iets in jouw buurt of op school, dan vinden wij het belangrijk dat er ook naar je geluisterd wordt. Je kunt daarom ook altijd bij ons terecht. We denken graag met jou mee en geven gratis advies. Zo weet je waar je het best met je klacht terecht kan. Het kan zijn dat we je niet goed kunnen helpen, dan leggen we je uit waarom.

Waar we bij kunnen helpen

Misschien heb je een klacht over de gemeente, over je school of over de jeugdzorg. Als je niet weet bij wie je terecht kunt óf je vindt dat er niet goed naar je geluisterd is, kan je contact met ons opnemen. Behalve via het formulier op deze site, kan je ook bellen of gewoon even langslopen op donderdagavond tussen 19 – 20 uur. We luisteren en geven -gratis- advies. Zodat je, met wat hulp, zélf een situatie kan veranderen.

 

Simone Madunic is tijdelijk verantwoordelijk voor het Utrechts Ombudsloket voor jongeren. (Foto: Bas van Setten 2023)

Veelgestelde vragen van kinderen

Natuurlijk heb je ook vragen. Sommige hebben we hieronder misschien al beantwoord.

Wat is het Kinderombudsloket?

Er kan altijd iets gebeuren waar je boos of verdrietig over bent. Of je maakt je zorgen. Als het gaat om een probleem op school, de jeugdzorg of met de gemeente dan horen wij dat graag. We luisteren en denken mee over wat je zou kunnen doen. Als we je niet kunnen helpen, dan leggen we altijd uit waarom.

Is het Utrechts Ombudsloket gratis?

Ja, het Utrechts Ombudsloket is gratis. Als je met ons belt, mailt of als je langskomt, hoef je daarvoor niet te betalen. Dat heeft de gemeenteraad zo beslist.