Ga naar content

Over het loket

Het Ombudsloket is er voor alle Utrechters. Het Utrechts Ombudsloket is onafhankelijk en gratis. We luisteren en geven advies als je een klacht hebt over de gemeente

Wij zijn er voor inwoners en ondernemers in de stad. Voor jong en oud. Heb je een klacht over de gemeente? Weet je niet waar je met je klacht naar toe moet? Vind je dat je niet goed bent behandeld? Of voel je je niet gehoord?  Neem contact met ons op: We zijn er voor jou!

 

 

Nieuws

Het Utrechts Ombudsloket is er voor elke Utrechter die een klacht heeft over de gemeente. Soms is het zo dat we veel meldingen binnen krijgen over hetzelfde onderwerp. Het Ombudsloket kan hierover dan een brief aan de raad te sturen.

 

Even voorstellen: de voorzitter

‘Open, proactief en verbindend, dat zijn de woorden waar ik meteen aan denk als we het hebben over het Utrechts Ombudsloket’, zegt voorzitter Alma van Bommel: ‘Mensen kunnen contact met ons opnemen, maar we gaan zelf ook veel de wijken in op de fiets. We vinden het belangrijk dat stadsgenoten weten dat wij er voor ze zijn. Als wij de mensen en hun verhalen kennen, weten we ook beter hoe we ze kunnen ondersteunen.’

Speciaal voor kinderen

Kinderen en jongeren die een probleem hebben met de gemeente kunnen contact opnemen met het Utrechts Ombudsloket. Jory Hoogendam is plaatsvervangend voorzitter en richt zich op jonge stadsgenoten: ‘Als je een probleem hebt en je weet niet goed waar je terecht kan: bel of mail ons of kom langs! We denken graag met je mee.’ Het Utrechts Ombudsloket vindt het belangrijk dat de gemeente bij het maken van beleid goed kijkt naar de rechten en belangen van kinderen en jongeren.

 

 

Ons werk

Lees hier het verslag van de eerste vier maanden van het Utrechts Ombudsloket.