Ga naar content

Bijeenkomst over nieuwe parkeerapp

Gisteravond is er een raadsinformatiebijeenkomst gehouden over de nieuwe parkeerapp. Gemeenteraadsleden zijn hierbij in gesprek gegaan met verschillende belangenorganisaties uit de stad en de initiatiefnemer van de petitie tegen de parkeerapp. Het Utrechts Ombudsloket heeft dit met interesse gevolgd om nog meer verhalen vanuit de stad te horen.

 

Kritiek
Uit de gedeelde verhalen bleek hoe lastig het voor veel Utrechters is om de parkeerapp te gebruiken. Deze groep ervaart een grote afhankelijkheid van de hulp die zij hierbij nodig hebben. De aanwezigen waren daarnaast kritisch op de communicatie vanuit de gemeente. Dit had beter en tijdiger gekund.

 

Blik vooruit
Er werd ook vooruit gekeken door de aanwezigen. Duidelijk werd dat het oude systeem niet meer terugkomt, maar ook dat het nieuwe systeem nog verbeterd kan worden. De belangenorganisaties kwamen met verschillende suggesties om het parkeren in Utrecht toegankelijker te maken.

 

Op donderdag 30 november wordt de parkeerapp in een commissievergadering besproken. Het Utrechts Ombudsloket blijft de ontwikkelingen rond de parkeerapp nauwlettend volgen.

Nieuwsoverzicht