Ga naar content
foto: Bas van Setten

Parkeerboetes, een traplift en geluidsoverlast

‘In een jaar tijd hebben we bijna 250 meldingen en klachten binnengekregen. Daarnaast hebben we honderden stadsgenoten ontmoet en gesproken’, aldus voorzitter Alma van Bommel van het Utrechts Ombudsloket. Vandaag viert het loket dat het één jaar bestaat. 

 

De problemen en klachten waarmee Utrechters komen zijn heel verschillend. Van Bommel: ‘Het loket was vorig jaar nog maar net geopend, of de nieuwe parkeer-app werd ingevoerd; onze telefoon stond meteen roodgloeiend. Maar er kwamen ook vragen over de uitbouw van een woning, de aanvraag voor een traplift, of over geluidoverlast door het laden en lossen van vrachtwagens.’ 

Miscommunicatie 

Volgens Van Bommel is er soms sprake van miscommunicatie. Dan weet de inwoner niet bij welke afdeling hij/zij moet zijn, of komt een brief nooit op de juist plek aan: ‘Een belletje van ons is dan al genoeg om het op te lossen.’ 

We luisteren altijd 

Worden alle klachten dan opgelost door het Utrechts Ombudsloket? Van Bommel: ‘We luisteren altijd en helpen mensen op weg. Soms is er sprake van een misverstand. Dan blijkt de parkeerboete onterecht en wordt deze alsnog kwijtgescholden. We vinden het belangrijk dat de gemeente altijd duidelijk uitlegt waaróm een besluit is genomen. Maar dan kan het nog steeds zijn dat je het er als inwoner of ondernemer niet mee eens bent.’ 

Koffiekar 

Het Utrechts Ombudsloket heeft donderdagmiddag 5 september tussen 17 en 18 uur de deuren geopend, mensen die het leuk vinden, zijn welkom voor een drankje. Volgende week gaat het team met de koffiekar weer de wijken in:  

Woensdag 11 september:

  • 12.00 – 14.00 uur, winkelcentrum Overvecht, Seinedreef
  • 14.30 – 16.30 uur, speeltuin de Watertoren in Overvecht

Donderdag 12 september:

  • 11.00 – 13.00 uur, winkelcentrum Nova, Kanaleneiland
  • 14.00 – 16.00 uur, winkelcentrum IBB hof

 

Nieuwsoverzicht