Het woord 'samen’ zit niet voor niets in het woord samenleving. Alleen door in gesprek te blijven, naar elkaar te luisteren en samen tot oplossingen te zoeken, kom je verder.
De ombudsman van Utrecht ziet het steeds vaker: inwoners die hun klacht niet zelf opschrijven, maar een lang verhaal laten maken door een computerprogramma zoals ChatGPT.
Leren van klachten samen met de gemeente is belangrijk. Gebruik daarbij als uitgangspunt de beleving van de Utrechter.
Kinderen hebben naast hun rechten nog een aantal wensen voor de stad.
Thuiszorgwerk is mensenwerk. Maar door tekort aan menskracht staat de thuiszorg onder druk.
Voorkomen dat inwoners van het kastje naar de muur worden gestuurd. Want dat is frustrerend voor inwoners en tijdrovend voor ambtenaren.
Voorkom dat inwoners vergeefs wachten op een brief of telefoontje van de gemeente. Kom afspraken na, schrijft ombudsman Alma van Bommel in haar blog.
Het Utrechts Ombudsloket vreest dat een groep stadsgenoten in de kou komt te staan door de afschaffing van de U-polis. Onze oproep: bescherm stadsgenoten, in de geest van Sint Maarten.
Onze stad moet toegankelijk zijn voor iedereen. Deze week werd duidelijk dat dit helaas nog niet altijd het geval is.