Ga naar content

Burgemeester opent Ombudsloket

Burgemeester Sharon Dijksma opende vrijdag 1 september het Utrechts Ombudsloket. Vanaf nu kunnen alle inwoners van de stad hier terecht als zij een probleem hebben met de gemeente, maar niet weten waar zij naartoe moeten of zich niet gehoord voelen. Het Ombudsloket luistert en geeft advies.

 

 

Dijksma gaf aan het belangrijk te vinden dat het loket er is, omdat het kan bijdragen aan een goed contact tussen de gemeente en de inwoners van de stad.  Na het onthullen van het naambordje bij de deur, gaf voorzitter Alma van Bommel de burgemeester een koffiekopje: ‘Ik nodig iedereen, die daar behoefte aan heeft, uit om een kop koffie te komen te drinken en met ons in gesprek te gaan. En vergis je niet, we heten dan wel ‘loket’, maar we gaan echt niet alleen maar zitten wachten tot mensen langskomen met klachten. We gaan zelf ook op pad om mensen te ontmoeten en te horen wat er speelt in de wijken.’

Nieuwsoverzicht